måndag 26 september 2016

Ed!


I Ed är jag född och uppvuxen. I Ed bor mina tre systrar. I Ed skulle vi köpa nya däck och göra en hjulinställning idag. Och så skulle vi hämta en säng som syster Gittan ville bli av med och som vi gärna ville ha - den blir perfekt i gästrummet!
Syster Sanna kom också en sväng, så tre av fyra systrar umgicks medan Tommy väntade på att verkstan skulle bli klar med den lilla Gröna. Det tog tid......

Sanna kom med sin lilla Pearl. Gittans Lykka blev överlycklig - äntligen någon som vill leka - hela tiden! De där två är bara halvvuxna och älskar att leka med varandra. Deras "hemmahundar" är mera svårflirtade - vuxna, och till och med rätt gamla ett par av dem. Inte så pigga på lek alltså. Tur att de där två har varandra. Och om ett par dagar flyttar Pärlan in till Gittan och hennes vovvar - ja, framför allt Lykka förstås. Pärlans matte och husse ska ha en liten minisemester.......


Oj så gott de kommer att sova ikväll, de där två!


Och så fick vi med oss en säng hem till Gustavsfors! Nu är gästrummet nästan klart - nu saknas bara tavlor. Men de är beställda, och de kommer väl när de kommer......
Just nu har vi tio extra sängplatser räknade jag just ut. Ja - i alla fall så länge båten ligger kvar i sjön. Fyra platser i båten, fyra platser i stugan och två platser i gästrummet. Jag hoppas att alla mina tre systrar kommer snart! Och andra vänner......... Välkomna!


Så var det kväll igen, och även här i Gustavsfors har hösten kommit på allvar. Färgerna är ögonbedövande när kvällsolen går ner.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar