fredag 30 september 2016

Fint - överallt!


Så var det färdigskördat för i år! Tomaterna åkte ut. Jordgubbarna klipptes ner. Persiljan är slut för i år (tror jag......) och nu har vi mängder i frysen - härligt! Morötterna får stå kvar ett tag till. Vi fick så mycket morötter av Johanna och Micke så vi klarar oss ett tag. Gurkan - ja, den får stå kvar några dagar till. Inte för att jag tror att det blir någon mer skörd, men man vet aldrig - den växer väldigt fort. Idag plockade jag 5 - 6 till........


Pelargonerna fick flytta in. Här får de stå tills det är dags att klippa ner, plantera om och flytta ut igen. Det ska bli spännande att se om de klarar vintern inomhus i Drömstugan! Fast fortfarande blommar de, så det känns lite tråkigt att sätta in dem redan. Men Tommy är orolig för första frosten, så det får bli så då! De är ju hans ögonstenar......


Gårdagens storm dämpade sig till normalblåst idag. Och sol hade vi, hela dagen!


Det blev ett rätt bra gäng tomater när jag hade plockat av alla. Nu får de dela fönster med vår fantastiska orkidé. Den har nio blommor nu, och säkert tjugo knoppar till!


Vi har det fint här hemma -


riktigt fint!


Överallt.......


Till och med på utsidan! Idag tog jag hit den fina gamla krukan jag fick av Johanna i midsomras. Nu står den på trappan, fylld med ljung........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar