torsdag 15 september 2016

Städveckan är slut!


I måndags var det trädgårdsjobb, men tisdag städade jag Drömstugan. Igår städade jag den lilla Gröna. Idag städade jag vårt nya hem. Nu får det vara bra för ett tag - nu är jag trött på att städa. Och det är min kropp också. Rygg, nacke och axlar gör ont. Armar och ben också. Och resten av kroppen. Och nu ska jag inte gnälla mer idag.


Tommy kom hem efter flera timmar vid Drömstugan - allt som han sågade ner igår skulle fixas. Jättegrenar skulle sågas, med en motorsåg som vägrade starta (fast till slut gick den igång), och det blev en del ved. Och en del kvistar......Han kom hem, trött, svettig och solbränd!

Jag fick ta en tur till Bengtsfors för att köpa rödvin till morgondagens gryta som står i ugnen just nu. Det är mycket rödvin i den! Snart ska jag ta ut den, och sedan får den stå och mogna över natten, så är den förhoppningsvis supergod i morgon. Vi får väl se.......


Kanske är det sista kvällen vi får se det här på ett tag - i morgon blir det ett annat väder har jag hört.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar