söndag 4 september 2016

Årets kräftskiva


började med en drink med grannarna! Det var så mysigt att vi glömde bort tiden - till slut ringde de från Sjömagasinet och undrade om vi kom snart, eller.........


Glada och förväntansfulla gäster,


strax är det dags


för kräftor! Och massor av kräftor fanns det, och fantastiskt goda var de! Dessutom fanns det en massa annat ätbart....... Och drickbart också för den delen - till kräftorna serverades Torrskogs Pale Ale - den som jag inte provsmakade på förmiddagen. Den var god, den också!


Jag fick ta paus och gå ut en stund. Tur var väl det, för solnedgången var som vackrast just då.




Det var fler som tog en paus, bara för att gå in igen och äta mer kräftor!




Skönheten på lite håll.......


Speglingar.......


Trubaduren var på plats förstås, lika skönsjungande som vanligt!


Nöjda gäster........


Och så var klockan mycket. Eller - kanske inte så mycket egentligen. Men det kändes så. Det har varit en intensiv period, och idag, när vi flyttade in på riktigt, så tror jag att luften gick ur mig! Dags att gå hem och sova för min del! Tommy stannade någon timma till, och många var nog kvar väldigt sent tror jag.... 

Trevligt, roligt och gott var det i alla fall, så länge jag orkade.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar