lördag 1 oktober 2016

Min dag


Äntligen skulle jag ta en "day off" och få börja läsa den där boken som jag hade beställt från Adlibris. Fredrik Backmans nya! Jag gillar Fredrik Backmans böcker - väldigt mycket!


Den här är dessutom signerad!
Efter de första 80 sidorna var jag förlorad. Dags att ta paus, för jag vill inte att den ska ta slut!


Alltså tog jag paus och gick ut på altanen. Tommy var nere för att kolla båten. Men den låg inte på sin vanliga plats - den låg vid upptagningsbryggan! 


Ska den upp idag? Det var otippat - minst sagt.......
Men nu var masten redan bärgad, och det var bara resten kvar.


Jaha - så ligger Skönheten på land då. Och ingen mer tur blev det. Det har inte blivit så särskilt mycket båtliv i sommar, men det är väl inte så konstigt kanske,. Vi har haft mycket annat att göra Och ingen ville köpa henne. Men det  kanske var meningen ....... Men nu ligger hon fint - vi har superkoll på henne från vårt nya hem.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar