fredag 21 oktober 2016

Pranks?


Vi kollade Drömstugan. Vi väntade på Tommys 400 beställda lökar. Vi tittade på landet där lökarna ska bo. 400??? Hmmm..... Detta är Tommys projekt. Det kommer säkert att bli alldeles fantastiskt! Men inte kom det några lökar idag så vi kunde börja plantera. I morse klockan 4.30 fanns de i Örebro. Det hängde väl upp sig någonstans på vägen då. Nu får vi vänta tills på måndag.

Vi struntade i lökarna och tog en sväng i skogen bakom Drömstugan. Där hittade jag en bedagad kantarell. Den fick stå kvar. Nu är det så mycket nedfallna löv att det blir väldigt svårt att hitta eventuella kantareller. Men vi har ju rätt gott om dem i frysen........ Vi fortsatte mot Höla......


Nu är det nästan fler löv på marken än i lönnen!


Nog är oktober en alldeles fantastisk månad! I alla fall om man älskar färgerna. Och i alla fall detta årets oktobermånad. Jag har varit med om värre om man säger så........


Stackars fåglar - den här holken lär de inte kunna använda till våren! 


Det var nästan mörkt när det ringde på vår dörr. Jag öppnade, men det enda jag såg var detta???? Jag blev rätt konfunderad - Halloween är det inte, så vad är det då? 

Efter en stund knackade det på dörren, och utanför stod två killar i 10 - 12- årsåldern, lite skärrade och ångerfulla. "Du blev väl inte rädd? Eller arg? Det var inte meningen i så fall - förlåt!" Inte blev jag varken rädd eller arg! Som grabbarna förklarade: Det var bara ett prank! 

Jaha - och vad är prank?  Enligt Google: Hyss, skämt, skoj, spratt, pojkstreck. Precis vad killarna berättade: "Du förstår, man gör något sådant här och sedan springer man allt vad man kan och ser hur den som öppnar dörren reagerar!" 

Så fick jag en liten kram av en av dem! Jag gillar nog sådana här pranks.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar