fredag 7 oktober 2016

Att ta igen......


Jag tror att jag håller på att ta igen hela sommarens sömnbrist! Idag vaknade jag 8.30. Det händer inte. Nästan aldrig faktiskt. 6.30 är standard - min kropp och själ verkar vara inställda på just det klockslaget. Men inte idag. Och inte igår heller när jag tänker efter - då vaknade jag 7.30. Undrar om jag sover till 9.30 i morgon då?

Idag hämtade vi hem alla sängkläder från båten. Där behövs de inte längre. Och alla fendrar är undanstuvade. Nu fattas väl i stort sett bara att tvätta skutan - sedan kan varvschefen täcka över henne för vintern! Lite vemodigt känns det, precis som vanligt, särskilt som vi inte har hunnit ägna henne någon större tid den här sommaren.......

Stugan - 7 plusgrader på insidan. 11 på utsidan. Snart är det dags att sätta luftvämepumpen på underhållsvärme. Fast på eftermiddagarna stiger temperaturen i stugan - då når solen dit, innan den sjunker bakom granarna.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar