tisdag 25 oktober 2016

400 lökar!


Igår kom våra beställda lökar. Men det är inte kul att plantera lökar när det regnar hela tiden. Och regnade gjorde det, utan uppehåll, hela dagen. Men idag hade regnet dragit vidare, även om det var grått och kyligt. 


Jag hade nog inte riktigt trott att fyrahundra lökar skulle få plats här, men det fixade Tommy! Fast det tog ett tag........ Själv sysslade jag med lite annat, både ute och inne. Städa i växthuset till exempel, och klippa ner en del gamla vissnade växter. Jag vet att en del tycker att man ska vänta med att klippa ner tills våren, men då är det så mycket att göra ändå, så det är skönt att få en del gjort i alla fall. Ja - så fick jag samlat ihop alla sängkläder - de ska tvättas så de är rena och fräscha till våren! Två stora svarta sopsäckar fick vi med oss hem när vi äntligen var klara med det som skulle göras i och runt Drömstugan idag. Nu väntar vi på att få se resultatet av lökplanteringen. Någon gång i maj bör de första börja blomma.........



När vi kom hem tog vi tag i månadens tråk - betala räkningar! Nu är det gjort för den här gången! Och ute började det klarna upp lite försiktigt.....


På seneftermiddagen tittade jag ut.


Solen!


För första gången på flera veckor tror jag! Synd att den precis var på väg ner........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar