söndag 16 oktober 2016

Över och slut


Åtta säckar jord räckte bara till halva landet! Det får väl bli lika många till då....... Men jorden räckte i alla fall så långt att Tommy kunde flytta och plantera om våra svarta vinbärsbuskar som inte alls har trivts där uppe under stora eken. Nu får vi se vad de tycker om detta. Sol kommer de i alla fall att få här - det har de inte varit bortskämda med innan!


Jag klippte gräset, för sista gången i år. Samtidigt klippte jag sönder alla nedfallna löv - det lär vara bra för gräsmattan. Och så hämtade jag mer ved till kaminen i lägenheten......


Om tre veckor är det räkfrossa på Folkets hus - granne med oss. Då ska vi dit och frossa!


Nu börjar det likna ett tältläger där nere på varvet. Nästan alla båtar har fått vintertäcke, och idag kom en av de sista båtarna upp.


Så var den utläst då - Björnstad. Jag har dragit ut på det hela och läst så sakta jag bara kan (jag - snabbläsaren!), men nu är det över. Och den var så bra! Nu väntar jag på nästa del.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar