tisdag 31 maj 2016

Tommys äppelträd



blommar! Det trodde vi inte när vi kpm hit första gången efter vintern Tommy trodde det hade gett upp, men jag hoppades. Och nu blommar de! Två blommor på ett av dem,


och en blomma på det andra! Kan det bli ett litet äpple i år?


Efter en tidig inköpsrunda till Årjäng satte vi igång. Fönstren måste bli färdiga. Och det är de nu! I alla fall på denna sidan.


Men fönstren på västsidan är kvar. Jag börjar grundmåla..........


.......medan Tommy skrapar bort gammal kitt på ett av dem. Det gick bra - rutan höll! Nu är det dags att kitta om och grundmåla!


Fast någon måtta får det vara - dags att lägga av för idag!


Men innan dess kollar jag vad som har hänt i trädgården idag. Smörbollar har slagit ut,


och det har dessa vackra också - krypblågull vill jag minnas att de heter........


När klockan var halv åtta på kvällen var vi klara för dagen. Då visade termometern 24 plusgrader. Jag tror att ytterdörren får stå öppen en bra stund till, för härinne är det flera grader varmare. Och det blir öppet sovrumsfönster i natt!

Och nu är uppsägningen av lägenheten på Rörö inskickad..........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar