tisdag 10 maj 2016

Idag kom sommaren


till Rörö!


Ja - alla fall om man får tro vackertväder.se. Enligt den sajten gör sommaren sitt inträde just idag!


Fast egentligen har den väl varit här i flera dagar redan,


och allt grönskar och blommar!


Igår var jag i stan (ja, jag vet, dålig tajming, men det var ett nödvändigt besök hos optikern, som i vanlig ordning kostade mig hela dagen.....), och när färjan lade ut var det strålande sol och helt vindstilla!


Inte förrän sent på eftermiddagen var jag hemma igen. Men idag var det lika vackert!


Så fick jag lämnat tillbaka helgens lånade madrass till Monica och Per-Erik - tur att de har gott om sådant när man får många besökare på en gång!

Där blev jag bjuden på en sommardrink som smakade just sommar! 


Så småningom fick jag broccolisoppa med ägg också - supergott! Och vi har inte setts på ett bra tag, så det fanns mycket att prata om. Och så måste ju Monica kolla in min nya kamera!


Olga var glad att se mig, precis som vanligt. Men när hon hade hälsat färdigt gick hon och lade sig - man blir lite trött efter nästan en veckas husbilsresande!


I morgon kommer äntligen Tommy! Han har haft fullt upp att göra med båten medan jag har varit på Rörö. Och till Gustavsfors lär sommaren komma om 10 dagar. Fast vad jag förstår har där varit bra mycket varmare än på Rörö - 27 - 28 grader i flera dagar nu! Oj vad det ska bli spännande att se vad som har hunnit hända i trädgården medan jag har varit borta! För vi åker dit väldigt snart igen. Vi ska bara klara av lite nödvändigheter först.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar