torsdag 26 maj 2016

Syrentid


Så var det dags för mig att åka till Rörö - en snabbis! I morgon är det ögonläkaren, och om den där grå starren inte har avancerat alltför långt så blir det optikern efteråt. För nya glasögon måste jag ha!
Tommy körde mig till Bengtsfors och släppte av mig på busstationen för att sedan åka till Dicks färgbutik. (Det kallas att förena nöje med nytta......) Jag satt på hållplatsen en stund i solen, väntade på bussen och studerade mannen som matade fåglarna med bröd........


I Uddevalla, mellan bussen och tåget, tar det fyra minuter säger Västtrafiks reseplanerare. Det stämmer säkert. Jag gick genom parken, och där blommade syrenerna för fullt! De gör de inte uppe hos oss i Drömstugan. Visserligen har vi ett par skrangliga vita syrener, men de kommer rätt mycket senare.........


Äntligen på Rörö! (7 timmars resa från dörr till dörr.......) Och där blommade syrenerna också. I år är det visst ett riktigt syrenår - så mycket blommor att bladen knappt syns! Nu gäller det att njuta av blomningen några dagar - alltför snabbt är den över!


13 grader och småkylig nordanvind var det på Rörö när jag kom. Men vackert, vackert - precis som vanligt........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar