lördag 7 maj 2016

Testar


hur den nya kameran funkar med zoom och närbilder. Zoom 30x - oh my god!

Så kom den första riktiga sommardagen då! Drygt 20 grader i skuggan. I solen? Väldigt många fler....... Dessutom var det i stort sett vindstilla. Jag fick vänta en bra stund innan den där flaggan behagade röra sig lite!


Zoom........ Mycket fåglar på skäret i Ersvan.......


Zoom....... Drivvedsbygge och Stora Pölsan!


Så gick vi ut efter en sen frukost. Blommor i en häck - vad det är har jag ingen aning om........


Men syrenknoppar känner jag igen!


Tulpaner - OK. Men pingstliljor - de gammaldags som jag älskar - de borde väl inte blomma redan? Jag tror att allt har exploderat de sista dagarna!


Zion ville ha thailandskläder idag. Det passade ju bra.......


Utrustad med keps, solskyddsmedel och vattenflaska!


Barfotabarn.......


Det var inte lika mycket spring i benen idag. Jag tror att gårdagen tog ut si rätt. Tempot gick ner en del....... Det är till och med skönt att åka en stund i kärran. En liten stund bara........


Simon och Leo tog det också lugnare idag. De satt till och med på en bänk i skuggan en lång stund!


Vi har haft en alldeles ljuvlig sommardag på Rörö! Nu är alla trötta, Zion sover sedan en bra stund, och de stora pojkarna är misstänkt tysta där inne.......? Annelie och jag har förberett morgonens supertidiga avfärd - bilen är packad, matsäcken är klar och nu återstår bara att ställa larmet på mobilen. För 5.50 går färjan i morgon bitti! Snart dags att sova.......... Vilken underbar helg vi har haft tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar