onsdag 4 maj 2016

Långhelg på gång


Så var det resa igen, den här gången till Rörö med bil, buss, tåg, buss, färjor och apostlahästarna däremellan. Det tog sju timmar. I Uddevalla hade jag 13 minuter på mig mellan bussen och tåget, så jag hann ta en bild medan jag gick.....!


Äntligen på Rörö! Och här var det full fart! Det märks att det är långhelg och att fint väder är utlovat - det var en hel del gästbåtar i hamnen, och fler var på gång in. 


Och oj så grönt det har blivit på knappt två veckor! Många vandrade förbi längs vägen, både bofasta, sommargäster och båtfolk. Nu börjas det!


Hemma blommade våra orkidéer för fullt! De trivs tydligen med att få minimalt med vatten och omvårdnad.......


Nu har jag slagit mig till ro för kvällen, och den blir inte lång idag. Jag blir väldigt trött av att resa i sju timmar. Dessutom blir det fullt ös i morgon när barnbarnen kommer, så det gäller att vara pigg då, så man orkar hänga med i barntempot........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar