lördag 28 maj 2016

Mest nära.......


Trots en tröttsam och jobbig dag igår så vaknade jag förstås tidigt. Innan sju var jag uppe. Ett tag funderade jag på att åka till Drömstugan redan idag, men jag kom fram till att jag skulle ha en lugn dag. Det var nog inte fel......

Rörö är redan fullt av folk. Det är en hel massa båtar i gästhamnen, och på vägen utanför huset vandrar en strid ström av människor och hundar. Jag bestämde mig för att ta en promenad till västsidan - frisk luft skadar inte!









Oj, så mycket det har hänt här sedan sist! 


Mängder av måsar, trutar och förstås kanadagäss........ Men inga betesdjur såg jag till, varken hästar eller får.


Inte förrän jag nästan snubblade över hästarna! Det är inte så ofta man ser dem ligga ner,


men de två jag träffade idag vilade sig på riktigt!


Triften har nästan blommat över, men några fina träffade jag på när jag gick tillbaka hemåt.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar