måndag 23 maj 2016

Helgbesök



Så körde de upp på infarten mitt på söndagen, Monica och Per-Erik. Det var ett tag sedan de var här sist. På Tommys födelsedag i augusti närmare bestämt........


Vi släpade förstås med dem runt på upptäcksfärd i trädgården! Den visar sig nog från sin bästa sida just nu - massor av blommor börjar slå ut, och det gröna är väldigt, väldigt nytt och ljusgrönt! Tur med vädret hade vi också - varmt var det, och ibland kom solen fram en snabbis. Däremellan kom det lite regndroppar.........


Då får man gå inomhus en stund........


Funderar på matlagningen...... Det börjar nog bli dags!


Det blev gott - ugnsstekt färskpotatis med fläskfilé gratinerad med kantarellsås! Och något senare blev det kaffe med rabarberpaj (egna rabarber förstås!) som försvann innan jag hann blinka!


Olga var lycklig - hon fick vara lös! Och här finns det pinnar - många pinnar!


Ett glas vin på uteplatsen.........


Olga slocknade i rottingfåtöljen med mysfilten...... Vi andra höll oss vakna en stund till!


Idag, måndag, blev det promenad. 3,4 kilometer meddelade Monica, som har en bra app på sin fina (och stora!) iPhone 6! 
Nere vid granngården, "Hölan", där ingen bor, hittade jag ett enormt stånd med rabarber! De största var lika grova som min arm! Undrar om man kan få gå dit och repa lite?



I "Hölan" blommar de gamla jättestora fruktträden,


och miljontals liljekonvaljer! Monica fick ihop en stor bukett att sätta i husbilen! Vilken doft de kommer att sova i inatt!


Här har det suttit en grind en gång i tiden - för rätt längesedan tror jag........


Ett av mina favoritställen! Här är vackert vid alla årstider. Men inte var det så mycket vatten där som det brukar vara......


Så hittade jag årets första utslagna lupin!


Efter en fika åkte husbilsfolket vidare norrut, och vi tog dagens runda i trädgården. Här blommar också äppelträden nu.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar