söndag 29 maj 2016

Resdag och mors dag


På helgerna är det inte helt lätt att ta sig mellan Rörö och Drömstugan. Färjan gick vid 10-tiden, och framme i Göteborg fick jag köpa biljett till Oslotåget (som gick en timma senare - väntetid.....) och stiga av i Ed, min barn- och uppväxtort. Jag lämnade ett varmt och soligt Rörö, bara för att hamna i ett kallt Ed, på gränsen till regn. Men utsikten från stationen över Stora Lee är alldeles fantastisk, trots diset!


En kort bit är det till busshhållplatsen. Där tittar man rakt upp på min pappas gamla hus. Där bodde han i lägenheten på andra våningen under många år. På första våningen, där sportaffären låg, är det numera loppisaffär. Tyvärr var det stängt, annars hade jag nog tagit en titt därinne - det var väldigt fint skyltat!
Minnen, minnen............


Näst sista delen av resan gick med buss till Bengtsfors. Där mötte Tommy upp. Innan vi åkte hem till Drömstugan köpte vi pizza - idag är det inte läge för matlagning!

På tre dagar hinner det hända en del. Det första jag gjorde var att ta en tur i trädgården för att se vad som hade hänt. Det var en del. Lilleken har slagit ut nästan helt. Rhododendronen är på väg att ge upp. Cammassian, den fina blå stjärnhyacinten, är snart helt utslagen. Och gräset har växt lite väl mycket - det är dags att klippa igen!
Och så fick jag ju titta på allt jobb som Tommy hade gjort med fönstren medan jag var på Rörö och latade mig (haha.......)

Nu är det kväll på mors dag, och på TV visar de snart Mamma Mia, dagen till ära! Så nu skickar vi en tanke upp till våra mammor.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar