torsdag 12 maj 2016

Sommarnöje och filmtajm


Nu börjar jag bli lie trött på de spretiga gamla orkidéerna. De flesta har varit med rätt många år - ända sedan jag bodde i stan faktiskt. Men - de blommar ju, om och om igen! Så jag kan ju inte bara kasta dem....


Nej - i morgon får de följa med upp till Drömstugan. Där ska de hängas upp i lilleken och få växa som de vill och inte få varken omsorg eller vatten (det är de ju i och för sig vana vid - jag ägnar dem ingen större uppmärksamhet i vanliga fall - och det tycks de strunta i, för de blommar ändå). Trivs de så trivs de. Annars hamnar de väl i kompostbingen.......

I morgon åker vi tillbaka till Drömstugan. Tommy kom igår, så han är nästan bara hemma och vänder. Men jag har inte varit där sedan förra onsdagen då jag åkte till Rörö. Jag kan knappt föreställa mig allt som har hänt däruppe sedan dess, särskilt eftersom det har varit sommarvärme i ganska många dagar. Min nya kamera (som jag älskar!) kommer att gå varm!


Men i kväll blir det filmtajm på Rörö! Jag blev alldeles lycklig när jag hittade den här i affären idag! "En man som heter Ove"! Jag älskar Fredrik Backmans böcker, och förhoppningsvis blir jag inte besviken på filmen.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar