lördag 14 mars 2015

Frosseri!


Gröna kryss - eller orange stenar numera........ Det var längesedan vi gick den rundan! När vi kom ut hade solen just gått i moln, och bilden på Et med havet i bakgrunden blev nästan svartvit.


Det blåste. Inte mycket, men vinden var en iskall nordan. Inte så skönt, tyckte jag som har lätt för att frysa. Som tur var kom solen tillbaka igen! Men jag letade förgäves efter en läplats hela vägen.......


Strandstenarna vid vattenbrynet är en mäktig syn högt uppifrån.


Ännu högre....... 


Och äntligen framme vid mitt favoritställe - näckrosdammen högt uppe på berget!





Här frossade jag i bilder idag!


På något sätt var det skönt, trots den där bistra nordanvinden. Och här, vid stugan på nervägen, var det i alla fall lite lä!

Nästa gång jag kommer till näckrosdammen hoppas jag att de blommar, de vita näckrosorna........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar