onsdag 4 mars 2015

Huskatt och shoppinglektion


Hon bor här någonstans, granne med oss. Idag på morgonen låg hon på taket nedanför balkongen. Jag tror att hon är ute efter Tokayödlan som bor där någonstans........


Klockan två hade vi bestämt träff på Promthep. Men innan dess hann jag med en del annat som måste göras. Beställa taxi till flygplatsen till exempel..... Klockan 12.00 på fredag blir vi hämtade, och 800 baht kostar den resan - rätt bra faktiskt! Ja, så var det apoteket också. Där handlade jag så mycket att jag fick en liten gratisburk! Och så kiwiknivar i mataffären - några till Drömstugan, några som presenter!

Det var varmt på Promthep idag! Och vatten hade vi glömt hemma, men det finns ju som tur är att köpa överallt. För vattenflaska får man vara utrustad med när man ska gå i småaffärerna här uppe! Eva och Jerry hade koll på vilken affär som har bra shorts, och äntligen hittade Tommy några han tyckte om - så mycket att han köpte två par! Fast att prova igenom några stycken var en pärs förstås..... Jag snubblade över en klänning som det stod mitt namn på - en röd! Så: Två par shorts och en klänning för 800 baht, prutat och klart! Här är det så billigt att det inte är läge att pruta ens........


Eva och Jerry hade varit på Nai Harn på förmiddagen, och där var så skönt att de åkte tillbaka efter shoppingrundan. Vi hoppade över stranden idag och tog en extrasväng med motorbiken i stället innan vi åkte till Kata Mama för en sen lunch.


På kvällen låg hon där, längst upp på takåsen mitt emot oss,


så hon kom med på kvällsbilden (om man tittar noga.....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar