torsdag 12 mars 2015

Dålig planering?


Ja, det var det nog. Jag fick ett ryck på förmiddagen och började skura köket - det behövdes! När vårsolen lyser in ser man alla skavanker - väldigt tydligt! Tommy flydde ut, han. Eller rättare sagt blev han väl mer eller mindre utkörd. Köket tar jag själv, i lugn och ro, med hög Spotifymusik som sällskap! Han fick hälsa på syster och svåger så länge.........


Men när jag var färdig (och väldigt nöjd med mig själv!) efter några timmar tog jag en sväng ut i alla fall. Jag kunde behöva lite ren luft efter att ha andats in rengöringsmedel i flera timmar....... Det var då jag insåg att planeringen var rätt kass idag. För det var alldeles ljuvligt väder ute! Jag slog mig ner på bryggan vid hamnen och satt där ett bra tag.


En liten fiskebåt på väg ut........


Bleke!


Inte ett moln, och inte en enda liten vindpust idag! Det är definitivt den vackraste dagen sedan vi kom hem! Vilket slöseri med tid att städa en sådan dag! Men jag fick en njutningsfull stund därnere vid hamnen i alla fall. Med årets första glass.......


Solnedgången ser vi inte från våra fönster. Men kvällsljuset ser vi. Vi måste ha en av de vackraste utsikterna man kan tänka sig från vårt hem på Rörö.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar