fredag 13 mars 2015

Blå Rörö och dagboksbloggare




Vis av skadan igår hoppade jag över det där med städning idag. Det blir säkert gott om sämre dagar när det passar utmärkt att ägna sig åt hushållsarbete. Idag var inte en sådan dag!
Vi gick förbi Liavägen, men där var det ingen som hade tid att gå med ut, för där städades det! Ja ja, ibland måste man bara....... Men en kopp kaffe och lite prat han de med, Monica och Per-Erik. 
Alla tre hundarna, Moa, Olga och Pajen, satt och tittade långt efter oss när vi gick vidare.......


Knyter mattor?


Oj, så blått!


Alldeles klart - man kunde se oändligt långt idag!


Det där var kanske årets premiärtur?


Första viken.......


Slät sand och bara små krusiga vågor


och blått, blått!


Solen står fortfarande ganska lågt, men för varje dag som går kommer den en liten bit högre upp på himlen. Dagarna blir sakta men säkert längre, och det är inte så långt kvar till vårdagjämningen. Och så ska vi ju gå från vintertid till sommartid snart också!


En Röröbåt på väg ut.......


Igår kväll hittade jag ett test - "Vilken sorts bloggare är du?"
Självklart kunde jag inte motstå att göra det där testet. Och självklart är jag en dagboksbloggare! Och visst kände jag igen mig när jag läste beskrivningen av en dagboksbloggare - i alla fall lite........





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar