onsdag 25 mars 2015

Nästan som en drog


är det! Jag hade inte alls tänkt blogga idag egentligen. Men när kvällen kommer är det något som saknas. Bloggberoende kanske man skulle kunna kalla mig - dagen är inte riktigt färdig om jag inte skriver i alla fall ett litet, litet inlägg, trots att dagen har varit ganska händelselös. Fast egentligen har jag varit väldigt aktiv idag. Jag har städat hela lägenheten (det behövdes, och i morgon får vi främmande dessutom) och nu känner jag mig rätt nöjd! Och, för den delen, väldigt trött på städning. Jag tycker att jag inte har gjort annat sedan vi kom hem! Först flera dagar i Drömstugan, och sedan flera dagar här hemma. Tar det aldrig slut? 
Dessutom förberedde jag lite inför morgondagen. Nu är efterrätten klar! Men den blir det ingen bild på idag. Man ska inte gå händelserna i förväg.......


Så gick jag in i lillrummet och tittade på potatisen som ligger där och gror. Nu är det nog dags att dela dem och sedan sätta dem i jord i kaffefilter - jag måste ju prova det! Det är Tommys väldigt speciella potatisar, så det är viktigt att de får alldeles optimala förhållanden och helst blir till midsommarpotatis!

Tommy? Nej, han städade inte. Han körde in den lilla Gröna till verkstan - i morgon bitti klockan sju ska hon gås igenom! Nu hoppas vi på det bästa...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar