lördag 21 mars 2015

Det ska börjas i tid.......


Inte bara börjas förresten - det avslutades också! 

Idag har vi alltså ägnat oss åt våra respektive deklarationer. Visst är det rätt lång tid kvar innan de måste vara klara, men det är väldigt skönt att ha det gjort och lägga förra årets finanser bakom sig!
Bra gick det också. För första gången sedan jag blev fritidsforskare hamnade jag på plus! Och det gjorde Tommy också. Det får väl bli grundplåten till nästa vinterresa då.........


Fast det där ordspråket lyder ju egentligen "Det ska böjas i tid, det som krokigt ska bli". Det användes ofta när det gällde barnuppfostran förr.........

Jag fick en underbar bild på minsta barnbarnet, Zion! Knappt två år, och redan har han börjat träna slalom! Annelie, hans mamma berättade att han tycker att det är jättekul att ta på slalompjäxorna och träna på gården (i Dalarna har de snö!). Det ser ju bra ut - kanske är han den nye Stenmark! Det ska böjas i tid........

Om en knapp månad träffar jag både Zion, storebror Leo och storasyster Isabelle. Och Annelie, pojkarnas mamma, förstås. För då kommer de och hälsar på oss här på Rörö! Underbart - jag längtar - jag har inte träffat dem på evigheter! Och då är det ingen snö - det kan jag nästan lova. Då ska vi gå i bergen och plocka vårblommor i stället för att åka slalom........


Bilden på Zion kom på iPhonen. När jag laddade över den till datorn hittade jag denna bilden - från september förra året. Då var vi ute med båten på Lelång. Snart är det dags igen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar