onsdag 18 mars 2015

Småttingar


Oj vad vi sover gott här! Tommy sov halva dagen och hela natten, fast det kanske berodde på förkylningen förstås. Han är i alla fall bättre idag, så sömn gör nog nytta. Jag sover som en stock, fast jag inte är ett enda dugg förkyld (ännu så länge - peppar, peppar......)

Idag lyckades jag ta mig igenom resten av den tråkiga städningen, så nu är hela huset vårfint!
Och sedan gick jag ut och inspekterade lite. Camassian/stjärnhyacinten är på väg! Den är tidig!


I höstas satte jag en massa alliumlökar - ett femtiotal tror jag. När det tjocka lagret av eklöv kom bort kunde man se några av dem - bleka och blöta, men växer gör de!


Morgonstjärnan är också tidigt uppe, men vi får vänta tills någon gång i maj på de små vita blommorna.


Tommy var redan trött på att vara sjuk, så han bestämde att han var frisk nog att gå ut och kratta lite. Det är rätt gott om eklöv överallt, precis som vanligt........


Så tog vi en tur ner till varvet för att se om båten låg kvar.


Det gjorde den. Och där lär den få ligga i lugn och ro ett tag till innan det är dags att börja med slipning och lackning - som vanligt......


Tyst och stilla.


Kyligt och snålt med sol var det, men alldeles vindstilla.


Och sedan blev det kväll.......

Jag var ure en liten sväng alldeles nyss.Det är alldeles dödstyst och alldeles kolmörkt här uppe i Dalslandsskogarna.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar