söndag 8 mars 2015

8 mars


och den första dagen på hemmaplan! Big Day Lite, nedräkningsappen, låg kvar på min iPhone, och när jag klickade på den idag insåg jag att den inte bara räknar ner - den fortsätter räkna, fast bakåt. "90 Days since Thailand"! Jaha, så blev jag då påmind om att det var 90 dagar sedan vi åkte....... Den får väl ligga kvar - man kan ju aldrig veta, kanske jag får användning för den igen........


4.30 var jag klarvaken. Lika bra att gå upp på riktigt då. Nåja - det blev ju rätt många timmars sömn ändå - vi stupade ju innan 21 igår kväll! Fast natten var rätt orolig förstås. Flera gånger vaknade jag och hade inte en susning om var jag var någonstans, än mindre vart jag var på väg. Toaletten låg inte där den borde ligga.......
Så vad sysselsätter man sig med när resten av Rörö sover? Ja, man kan ju gå igenom tre månaders post till exempel. Och så kan man titta på när solen går upp över hustaken mitt emot.....


Och när Tommy vaknade ett par timmar senare var det nästan ljust. Och disigt, och blåsigt......
Frukost. Svensk frukost. Med gröt. Och svenska ägg. Och bryggkaffe - inte snabbkaffe.Vi blev sittande länge........


Vi hade en ambition att ta en liten promenad. Den blev väldigt kort. Vi hamnade på Liavägen där vi fick mera kaffe och ett varmt välkomnande av Per-Erik och raggmunkarna. Sedan placerade Olga sig på Tommys jacka och keps - här ska inte gås någonstans utan att hon får följa med. För nu är promenadkompisarna tillbaka!


Moa vaktade dörren. Hon ville också gå med, ifall det möjligen var så att vi skulle ut på p-r-o-m-e-n-a-d.......

Fast det skulle vi inte kom vi fram till efter en stund. Vi skulle nog gå hem och vila lite i stället. Hundarna blev nog inte alltför besvikna idag - de hade just kommit hem från promenad med husse när vi dök upp. Det blir en annan dag. Kanske i morgon......


Men bilen skulle vi i alla fall ta med oss hem. Den fina klänningen som den lilla Gröna fick innan vi åkte hade inte funkat särskilt bra i vinterstormarna. Den blåste sönder......
Men den lilla snälla bilen startade på första försöket i alla fall!

Och så blev det lite vila. Och så blev det köttbullar och potatismos. Och sedan sov jag middag en timma. Och kanske, kanske orkar jag se Wallanderfilmen ikväll........

Bild från webben

Och hela dagen har det varit Internationella Kvinnodagen. Grattis till oss alla kvinnor......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar