fredag 31 december 2010

På årets sista dag..........

..........så funderar jag över hur det har varit för mig det här året, och konstaterar att det har nog varit det bästa på väldigt länge! Fort har det gått också - nästan lite väl fort ibland...........





Den första höjdpunkten:

 En hel månad på Malee Garden! Hela maj bodde jag där, och då bestämde jag mig för två saker:
1. Att aldrig resa mindre än en månad till Thailand: Den tiden behöver jag för att känna att det blir vardag i paradiset också - och det är skönt!
2. I den här lilla byn (eller i alla fall i närheten) ska jag bo flera månader om året när arbetslivet är över! Hus att hyra verkar det finnas..........





Den andra höjdpunkten:

Äntligen fick jag en lägenhet på Rörö! Nu har jag bott här i 4 månader och jag har nästan svårt att komma ihåg och förstå att jag innan dess har bott i stan i 20 år. Det känns väldigt avlägset........... Men riktigt van blir jag nog aldrig vid att det är så otroligt vackert, och att naturen skiftar från dag till dag, eller från timma till timma ibland. Trots en riktig vargavinter och diverse problem att ta mig till jobbet ibland längtar jag inte tillbaka till stan för en sekund ens!




Att blogga började jag med i slutet av januari. Det är fantastiskt roligt, nästan lite beroendeframkallande! Tanken från början var att jag skulle använda bloggen istället för att skriva dagbok för hand som jag gjort under alla tidigare resor (jag har en bunt dagböcker liggande....) - därav namnet Majas Resor. Men inte kunde jag sluta blogga bara för att jag kom hem! Jag hade funderingar på att byta namn på bloggen, men faktiskt så är väl livet en enda lång resa, så det får vara kvar, tills vidare i alla fall. Om nu inte någon läsare har andra bra förslag...............

Det nya året börjar bra! Om några dagar åker jag till Egypten med mitt barnbarn (det blir mycket bloggande då - om Internet funkar!) och när jag kommer hem igen är det knappt 4 veckor kvar tills Monica och jag åker till Thailand igen - i en månad förstås!





Jag tänker ha ett riktigt Gott Nytt År! Och det är vad jag önskar alla er läsare också!



2 kommentarer:

  1. Visst har det varit ett fantastiskt år...mycket har hänt och ännu mer kommer det att hända nästa år...tänker på vår thailandsresa förstås. Gott nytt år Marie-Anne och välkommen till Liavägen ikväll....

    SvaraRadera
  2. Gott Nytt år!
    Ser fram emot att följa dig och din blogg!!!!

    SvaraRadera