måndag 27 december 2010

Allt är relativt............



..........och det finns vinter och det finns vinter! En sådan här dag har jag bra mycket lättare att stå ut!




Visst - isen lägger sig mer och mer, och kylan vill inte ge sig.




Men en blek decembersol lyser över Hamnholmen




och barn och vuxna tillbringar julledigheten på den egenhändigt plogade skridskobanan.




En och annan vurpa får man räkna med!




Några få minusgrader, strålande sol, vindstilla, systemkameran och favoritmotiven - Monica är rätt nöjd!




Det är jag också - bäst att njuta så länge det varar..........




Olga Den Beskedliga (haha!) och hennes matte, som har en del att säga om Olgas uppförande......




Och hemma igen efter den skönaste promenaden på väldigt länge - jag har fått min hallspegel uppsatt! Så nu kan jag se mig själv i helfigur -det kan ju vara praktiskt när jag provar igenom garderoben inför nyårsfesten!








2 kommentarer:

  1. Jättefina bilder, å visst var det en fin tur. Spegel, spegel på väggen där...
    Ja vi får se till nyår!

    SvaraRadera
  2. Härligt väder idag!!! :) Ha en riktig härlig nyårshelg!

    SvaraRadera