måndag 6 december 2010

Blått och vitt!



Igår snöade det hela dagen, så i morse var hamnen insnöad och vit, och inga fritidsbåtar låg kvar. Bakom allt det gråa anade man solen.................




Min gamla arbetskamrat från förr kom med en tidig färja, och min vana trogen släpade jag ut henne mer eller mindre direkt för att visa Rörö! (Nåja, hon fick en kopp kaffe först........) Och ön visade sig från sin bästa sida (för att vara i december!) - solen strålade från en klarblå himmel, temperaturen var skonsam (strax över 0), vinden fanns inte och det var nästan för varmt med dunjacka, thermobyxor, mössa och vantar! 
Inga barn i pulkabacken - de satt i skolbänken..........




Det var så ljust att man hade behövt solglasögon...........




Några enstaka moln när vi var på väg ut mot västsidan.........




Och där - bara vitt och blått!




Det är nästan svårt när du berättar att förstå hur vackert du bor, tyckte hon. Man måste se det!




Efter en tvåtimmars vandring i naturreservatet och längs vägarna på Rörö (en riktigt vacker allé på väg mot Apelvik!) gick vi hem till mig och åt middag medan vi njöt av utsikten över en absolut vindstilla och frusen hamn.....







3 kommentarer:

  1. Ja, idag var det magiskt på ön!! Fast inte nu i kväll när regnet skvalar mot rutorna..

    SvaraRadera
  2. Gläder mig med dig med att väninnan fick se hur fint här är....

    SvaraRadera
  3. Det ser kallt och underbart ut, friskt på någotvis! S

    SvaraRadera