fredag 3 december 2010

Närbilder.........

Vad det är kul att fotografera! Numera har jag alltid kameran i fickan - man vet aldrig vad som dyker upp! Jag är lycklig ägare till en liten, helt vanlig Canon, varken dyr eller svår att hantera, och min senaste passion är närbilder. Jag är definitivt ingen fotograf - jag knäpper och knäpper och hoppas på det bästa. Och ibland blir jag förvånad över att det blev så fint!




Igår var jag tvungen att testa om det gick att fånga de fantastiska iskristallerna på bild!




Idag var det mycket färre minusgrader och nästan ingen vind. Men lite snö hade det kommit på de djupfrysta nyponen.




Ett ensamt vasstrå............




Vad det nu är för något - vackert är det!




En övergiven fågelholk. Den får säkert invånare framåt vårkanten igen!




Här har någon sjöfågel varit ute och vandrat..........




Isen har börjat lägga sig - då är det kallt! (Och det är bara 3 december - hur ska detta sluta?)




Spännande aktiviteter på anslagstavlan på hamnplan...........










4 kommentarer:

  1. Du är en mästare med kameran...man vill bara se mer!

    SvaraRadera
  2. Må hända att du inte är en fotograf,men du fångar upp naturen som en Fotograf,Du HAR DET.

    Gina

    SvaraRadera
  3. Ja, gud vet hur du gör, men fota kan du!!! Så himla vackra bilder!! Man bara dör...!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  4. Håller med alla tidigare kommentarer,du är fantastiskt duktig med kameran.
    Du är en riktigt livsnjutare och jag tar lärdom av dig. Jag inser det när jag läser att du ska resa m Isabell.Många samlar samlar på pengar men du samlar på upplevelser och passar på när tid och kraft finnes.
    Du är bäst.
    Kram Ulla

    SvaraRadera