torsdag 9 december 2010

Snart rymmer jag

HIT!!!

Om 4 veckor idag åker vi, Isabelle och jag! Så skönt att slippa snö och kyla ett litet tag! Vintern börjar alldeles för tidigt och blir alldeles för lång nuförtiden! Dessutom ska det bli så mysigt att vara med mitt stora barnbarn en vecka, bara hon och jag.

I går kväll när jag körde till jobbet började det snöa igen. Ju närmare stan jag kom, desto värre blev det. I morse insåg jag att jag fick låta bilen vara kvar på jobbet och ta mig hem på annat sätt. Det hade kommit väldigt mycket snö under natten! Det var väl den där snöchocken de varnade för i oktober:




Så - med alla bussar och spårvagnar (som händelsevis var på min sida idag, trots totalt trafikkaos i Göteborg) var jag hemma strax innan 10 i morse. Lite sömn (för lite, faktiskt) innan det var dags att gå ut en sväng och få lite kalluft i sig. Nu har jag inte varit ute på flera dagar, så det var hög tid! Om man bara slapp alla dessa kläder............ Fast det är tur att man har dem, även om det tar en svettig kvart innan man har fått på sig allt!




Och nog var det vackert med all nysnö!




Här hade ännu ingen gått, varken människor eller djur.




Olga -




- och Moa tycker att denna bänken tillhör dem!




Klarblå himmel, 4 minusgrader, svag vind (tack och lov att den är svag - den är nordlig nu igen!) och färjan på avstånd, på väg mot Burö.




En tur till affären - och vackert på hemvägen!




Bygdeboa har sin alldeles egna variant av julgran!




Klockan är 4 på eftermiddagen! Det hinner ju knappt bli ljust innan det är mörkt igen!


Men inte bara är det 4 veckor kvar till Egypenresan idag - det är också precis 2 månader kvar till Monicas och min Thailandsresa! Tiden går ändå ganska fort, trots att det känns som om den står stilla ibland. Så, om 2 månader blir det Koh Lanta (efter ett kort stopp i Kata) och sedan: Tillbaka till mitt andra hem!


























4 kommentarer:

  1. Vilken globetrotter du är. Ska du hinna med Egypten innan du kommer hem till oss?! Hur som helst har du ställt till så jag måste till Rörö - oj va vackert det är, alla årstider!

    SvaraRadera
  2. Oj - det var nog årets snabbaste kommentar! Det är klart att du måste komma till Rörö när du är i Sverige!

    SvaraRadera
  3. Ja du...åter en mysig dag blev det...ser fram emot att Britt-Marie och kanske oxå Ging kommer till vår fina ö....

    SvaraRadera
  4. Hej Maja!

    Vill bara önska en trevlig resa till Egypten:-) Härligt att ha någonting att se fram emot så här i vintermörkret. Kan verkligen rekommendera en båtutflykt till paradisstranden Mahmya.

    Med vänlig hälsning Maria J, Apollo Resor - Säljare

    SvaraRadera