torsdag 23 december 2010

Första julen på Rörö!

Tyvärr blir det inte så mycket med den - jag jobbar både julaftonsnatten och juldagsnatten. Så någon julmat här hemma blir det inte! Men jag blir inte utan - Monica och Per-Erik har bjudit in mig till julmiddag i morgon innan jobbet. Det ser jag fram emot! Undrar om jag får smaka på Monicas Dumlekakor - låter spännande........
En och annan skinkskiva blir det nog på jobbet i morgon natt också. Och lite godis - om inte dagpersonalen har ätit upp allt!
På annandagen är jag hemma, så då blir det glögg och mys i soffan!
Idag är det två veckor kvar till Egyptenresan - oj vad tiden går fort i alla fall! Jag är så oerhört trött på snö och kyla, så shorts, linne och sandaler hägrar! Isabelle har börjat få resfeber - redan -och planerar sin packning. Nu får vi väl bara hoppas att det inte blir snöstorm och inställda flyg den 6/1! Nej, nu var jag väl lite väl negativ - det är väl klart att det inte blir!




En riktigt God Jul önskar jag er allihop!

5 kommentarer:

  1. En god jul till dig oxå...julmat ska du få och dumlekola oxå! Sedan bjuder jag in mig på ett glas glögg hos dig på annandagskväll....

    SvaraRadera
  2. Ja ha en bra jobbjul, det brukar ju gå bra det med. Själv är jag så avundsjuk på din Egypten resa. Kul att du ska åka med Isabell. Kram Kikki

    SvaraRadera
  3. God Jul önskar jag dig! Kram S

    SvaraRadera
  4. Önskar dig, och barnen där du är, den bästa tänkbara julen: En GOD JUL!

    SvaraRadera
  5. Va ska du både till Thailand och Egypten? :) massor med resande ju...

    SvaraRadera