söndag 12 december 2010

Tredje advent och....

.........en eftertankens dag. Snart, om mindre än 2 veckor, är det jul. Och sedan börjar det nya året. Detta året har varit speciellt - äntligen kom jag till Rörö efter en hel del väntan - och som jag trivs! Trots att vintern började fruktansvärt tidigt i år och inte ser ut att ge med sig i första taget så står jag ut lättare - mycket lättare - än vanligt! Och trots att jag idag inte kom hem förrän 11.30 efter en jobbnatt kunde jag inte gå och sova -. det var så vackert så jag ville inte missa något.....................




När det ser ut så här i skymningen - hur ska man kunna sova?





Nej - tänd adventsljusen och njut av doften från hyacinterna istället!




Så lycklig är jag!

5 kommentarer:

  1. Ja,det lyser om dig.Ha det riktigt bra.
    Kram Ulla

    SvaraRadera
  2. Fint skrivet som vanligt...tack för kvällens helmysiga pratstund och för det goda vinet...

    SvaraRadera
  3. Du lyser, du är värd all lycka- så njut!

    SvaraRadera
  4. Oj, så vackert! Nästa år kanske det blir svensk jul blir riktigt sugen, bra att du delar med dig! Kram - trevlig Lucia du oxo

    SvaraRadera