söndag 26 september 2010

Efterlängtat besök

Så kom de då äntligen, son, sonhustru, barnbarn och hund, hela vägen från Dalarna!




Och oj, vad de hade med sig mycket till mig! En hel korg full med godis från Fredriks odlingar - grönsaker, inläggningar av alla de slag, chili i alla former, både färska och tillagade, hemgjord lingondricka, torkade kryddor, inlagda päron.......... Dessutom hembakta kanelbullar och arraksbollar! Vad jag ska frossa!




Inte nog med det - jag fick fyra orkidéer - mina favoritblommor! Hoppas att de här kommer att överleva och blomma om och om igen!





Wilma, 7 månader nu, tyckte att min soffa var rätt mysig - hemma får hon inte ligga i soffan...... Fredrik, som kört långt idag, tyckte också det var skönt att ta det lugnt.




Bra - nu tar vi det lugnt allihop - snart är det långpromenad som gäller! Undrar om jag hinner visa hela Rörö på en helg?

2 kommentarer:

  1. Som vanligt fina bilder Marie-Anne....
    Tur att vädret är bättre så att Fredrik och Annelie får en lite bättre bild av ön...

    SvaraRadera
  2. Härligt besök!!!

    /syster gittan

    SvaraRadera