söndag 19 september 2010

Nu ger jag upp!

Någon gång på 80-talet ägde jag en gammal Amazon under en tämligen kort period. Det var BARA problem! Efter att jag äntligen blivit av med den svor jag en helig ed att aldrig, aldrig mer skaffa mig en bil! Det löftet har jag hållit, och jag har inte ens varit det minsta frestad. Det är dyrt, miljöovänligt och allmänt hur jobbigt som helst att ha bil. Dessutom gillar jag inte att köra! Eller - jag avskyr att köra!
Men ibland får man bita i det sura äpplet. Ni som läst tidigare inlägg vet hur långt jag har fått till jobbet. Och längden är inte det allra värsta - tänk när en buss är försenad (en av de 6 bussar - spårvagnar - färjor jag måste åka med för att ta mig till och från jobbet), det är snöstorm och blåser 20 sekundmeter och jag missar färjan hem på morgonen efter en vaknatt. Och får stå på Burö färjeläge i en och en halv timma......... Nä, jag ger upp! Jag skaffar bil - till låns till att börja med.....




Vilken tur att jag har en pappa med en bra bil (Ford Focus -99, 6000 mil i toppskick) som han tänker göra sig av med! Nu lånar jag den ett par veckor.... Men jag är redan lite förälskad, så kanske den blir kvar hos mig! Det bär mig emot att erkänna det, men den är faktiskt riktigt trevlig att köra..........

Men det bästa av allt är att min restid till och från jobbet plötsligt sjönk från 6 timmar till 3!

5 kommentarer:

  1. ginalund@hotmail.com19 september 2010 kl. 19:43

    Den kommer att bli din bästa vän,jag lovar

    SvaraRadera
  2. Du måste nog ha bil, vare sig du vill eller inte...

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du gjort ett bra val du måste ju kunna ta dig tii och från jobbet på rimlig tid ha inga samvetskval för att du gör ett bra val

    SvaraRadera
  4. Toppen att du fått låna bilen...är det något du behöver för att klara av jobb och resor så är det just en bil!
    Å fin är den ju...så visst förstår jag om du blivit förälskad...

    SvaraRadera
  5. Ja bilen är vi allt rätt beroende av härute på ön.. annars kommer man ingenstans. Kollektivtrafiken är inte tillräckligt effektiv tyvärr..

    SvaraRadera