fredag 3 september 2010

Olga och jag....



......behövde frisk luft idag! Jag har knappt varit utanför dörren på flera veckor känns det som, och en långpromenad längs stranden och i bergen lockade väldigt! Olga är aldrig nödbedd när det gäller att gå ut, och hon hade (som vanligt ska väl tilläggas) en massa överskottsenergi som behövde få utlopp.




Hundgodis i en ficka och bajspåsar i den andra - sedan var vi redo! Nere på stranden var alla Rörös skolbarn i full gång med att spela brännboll - utegympa! Olga var ganska intresserad av bollen.........




När vi passerat alla barn och var på behörigt avstånd från den intressanta bollen fick Olga slippa kopplet. Det är lycka! Märkligt nog höll hon sig ändå nära mig - det var väl fickan med godiset......




En ljuvlig sensommardag (eller tidig höstdag?) med strålande sol! Det blev en lååång - och snabb - promenad med klättring i bergen och balansgång på alla runda stenar.




Varmt var det, och törstiga blev vi. Olgas tunga hängde som en slips på sniskan! Men hon hittade som tur var en och annan vattenpöl........ Jag fick vänta!




Efter att ha njutit av utsikten uppe från berget klättrade vi neråt igen, och jag lämnade tillbaka Olga till hennes matte och tackade så mycket för lånet! Hoppas Olga somnade gott sedan.........
Vi gör nog om den turen snart tror jag!

2 kommentarer:

  1. Tusen tack Marie-Anne för Olga-rastningen, men tro inte att hon var trött...hon somnade inte förrän vid 22-tiden i kväll. Då hade hon oxå gått en "blå ring" med Gittan och Björn...sådan är ju vår Olga!
    Fina bilder du tagit...men det gör du ju alltid!

    SvaraRadera
  2. Ljuvligt, du borde få pris av Rörös turistförening ;-) Kram

    SvaraRadera