torsdag 23 september 2010

Flyttfynd!

Flyttning kan vara en rätt lång process! När alla möbler och prylar är på plats börjar rensningen av småsaker och diverse papper. Oj, vad man hittar mycket som man glömt att man hade - i alla fall gör jag det! En massa skräp som jag har glömt varför jag sparat, men också spännande fynd dyker upp ur hyllor och lådor.



Jag hittade ett papper med rubriken "Veckodagarnas Buddha-ställningar." Eftersom jag är söndagsbarn blev jag nyfiken på just söndag förstås:

"Söndag - röd
Stående Buddha i meditation med händerna nedåt, ihop. Visar Buddha efter hans insikt om den rätta läran. Han ställde sig i meditation och tänkte på allt gott han ville göra i framtiden.Att vara född en söndag innebär lycka. En person som kan ge välsignelse, känna tacksamhet och som vill att människor ska göra goda gärningar. Lyckas med det mesta i arbetslivet och är ofta vänliga, glada människor som talar mycket. Passar till att arbeta t.ex. på en tidning eller med underhållning, skådespelare:"

(Bilden - den gyllene Buddhan uppe vid den stora Big Buddhastatyn på Phuket)




Jaha.........Färgen stämde i alla fall. Jag gillar rött........Resten - tja........

2 kommentarer:

  1. Vänlig och glad är du väl!

    SvaraRadera
  2. Ja du...det är aldrig fel att få rensat ut, å ett fin bild på dig hittade du oxå!

    SvaraRadera