fredag 17 september 2010

Ensam höstvandring



Inga hundar hemma att ta ut på promenad! Så jag fick gå själv.
Nyponen är nog färdiga att plockas och göra egen nyponsoppa av. Nu är det "back to basics" som gäller! Fast kanske inte - jag gillar ju inte nyponsoppa........




De här blåa bären ser riktigt läckra ut, men jag vet faktiskt inte vad det är, så jag chansar nog inte...... Men vackert är det!




Jag hade ett mål med den här vandringen i bergen - att lägga en ros i havet för Roy.
Det blåste riktigt ordentligt, men jag hade bestämt mig för att gå ut på väster, så jag kämpade på i kulingvindarna.




Vågorna slog vattnet till hårt skum, och himlen såg oroande mörk ut ibland.




Men här, bestämde jag mig för, ska rosen vara. Så där låg den och drev av och an en stund innan en stor våg tog den och förde den utom synhåll.


3 kommentarer:

  1. ..fint..!

    /syster gittan

    SvaraRadera
  2. Önskat jag kunnat gå med dig...
    så dystert och ändå så fint.

    SvaraRadera
  3. Fint Marie-Anne....såg du någon ensam fågel?

    SvaraRadera