måndag 13 september 2010

Hösten är nog här nu.....



....och kanske kan det vara skönt med TV under höstmörka kvällar! Äntligen fick jag en TV, tack vare snälla grannar/vänner som passade på att köpa den på resa genom Borås - av alla ställen! Så nu har jag en TV från Borås...... Tack Monica och Per-Erik!




Snygg är den, och stor är den, och när den äntligen var inställd och klar igår kväll satt jag en bra stund och bara tittade - inte så mycket på programmen - det fanns inte mycket att se - men på min snygga TV!





Idag var luften hög och klar och fortfarande tillräckligt varm för shorts. Men det blir nog långbyxor framöver.... Märkliga djur har vaknat till liv, som den här larven! Stor, hårig och färggrann! Jag har ingen aning om vad det är för något, eller ska bli.......




Det blåste friska västvindar idag - Monica försöker fånga en våg på bild....




......men det är svårt! Det får bli många vågor istället!




Moa och Olga älskar måndagar i september! Då är det alldeles folktomt, så de kan springa lösa och jaga varandra och skälla på alla skator och kråkor! Och vi tvåbenta trivs också med tystnaden och lugnet.........




Och så är det ju så otroligt vackert! Jag tröttnar nog aldrig på det här! Och visst är det fantastiskt fint med motljusbilder?

4 kommentarer:

  1. Ja visst var det en underbar dag på västsidan. Hoppas vi får fler av den varan...
    Vi har det så himla bra!

    SvaraRadera
  2. Vackert!! Hösten är snart här på riktigt, men det gör inget, älskar hösten!! Det enda negativa är att vintern snart kommer då, och DET gillar vi inte....! Eller hur?

    /syster gittan

    SvaraRadera
  3. Så vackert med naturen! Fast tv:n är också fin..

    SvaraRadera