söndag 5 september 2010

Snacka om resor!

LÅNGT OCH LÄNGE har jag till jobbet!




I fredags var första jobbdagen sedan jag flyttade till Rörö. Jag har kollat och lusläst Västtrafiks tidtabeller ett antal gånger, men resultatet blir detsamma: strax under tre timmar tar det till jobbet (och lika lång tid tillbaka)! Färjeläget på Rörö.......




och färjan på väg in......Denna fredag var det en brådskande ambulanstransport, vilket innebar att jag kom försent till jobbet. men så är det - vid sådana tillfällen sätts alla turlistor ur spel, första bästa färja tar med ambulansen och åker till rätt ö, och så är det med det! Smällar man får ta helt enkelt. Bra, tycker jag.......




En halvtimma tar färjan till Burö färjeläge på Hälsö, och har man läst turlistan rätt så väntar bussen där. Men den där halvtimman kan man njuta av utsikten......




..som inte är helt fel!
Många byten blir det innan jag är framme. Jag roade mig med att räkna: Färja, buss, färja igen, buss igen, spårvagn och buss igen, och sedan en liten promenad. Hur många blir det? Däremellan är det också en del väntetider och små promenader!




Men att komma hem på lördag morgon (eller snarare förmiddag eftersom klockan närmar sig 10.00) är värt de långa resorna!




Nästan hemma, och sängen väntar! Men det är svårt att gå och lägga sig när det ser ut så här - en strålande vacker septemberlördag!

3 kommentarer:

  1. Man blir lyrisk när man ser dina bilder...det blir något att återvända till när vintern kommer...

    SvaraRadera
  2. 3 timmaar! Tur det är sån vacker resa!

    SvaraRadera
  3. Å så fina bilder!! Underbar dag var det på lördagen!! Du är en hjälte som pendlar med buss och reser sex timmar tur och retur!!
    När jag pendlade tog det ca fyra timmar om dagen med bil.. en halvtidstjänst per vecka.. Men som sagt vad gör man inte för en skärgårdsö.. Tur det finns många ljudböcker! :D

    SvaraRadera