söndag 29 januari 2017

Birgit och jag


Tommy fastnade framför TV:n efter frukost. Det är skid- VM i Falun! Birgit och jag tog en promenad bort till Paralimnii Heights, det fina bostadsområdet som Tommy och jag hittade häromdagen när vi var ute och snurrade på smågatorna. Birgit hade inte varit där innan, och hon blev mäkta imponerad av hur fint och välskött det var. 


Jag hade ju googlat förstås och hittat en fin lägenhet till salu för 99.000 euro. När vi hade snurrat runt där en stund och beundrat allt på utsidan kom en man fram och frågade om han kunde hjälpa till. Och det kunde han. Han visade oss lägenheten, för han hade nycklar, han!


Själv bodde han i grannlägenheten med fru och hundar.........


Jag blev så imponerad att jag glömde fota! En alldeles fantastisk lägenhet var det, 86 kvadratmeter med två sovrum och två badrum


och en balkong på 35 kvadrat med utsikt över havet och den otroligt välskötta poolen! Och allt ingår i priset, från möbler till sänglinne och handdukar till köksutrustning, och balkongmöbler! Säkert prutbart dessutom trodde den trevlige mannen....... Jag säger det igen - drömma får man!


Sedan tog vi en sväng till Birgits kompis som hyr en lägenhet inte långt därifrån. Vilken underbar utsikt över odlingar och gränsen till turksidan! Längs gränsen finns förresten en promenadväg - där ska vi gå någon dag snart!


Det är kallt! Ute orkar termometern inte över 10 plusgrader. Inomhus får vi den inte över 16 på dagen, inte förrän vi bommar igen allt och drar för gardinerna och ställer halogenkaminen på max - då kämpar sig termometern upp till +19! Uj - vilken saftig elräkning vi kommer att få någon gång nästa månad! Men det får det vara värt för att slippa frysa.........Och förresten ska det bli varmare - om några dagar.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar