måndag 30 januari 2017

Vantar? Aldrig i livet!


Nu försöker vi bara fördriva de kalla dagarna. Här är verkligen vinter just nu. Men idag var det i alla fall hela 15 grader inne när jag vaknade. Hur många det var ute vet jag inte, och det vill jag nog inte veta heller......... Men grått och trist var det. Solen såg vi inte till alls på hela dagen. Och vinden var kall. Jag hittade vantar i fickan på min jacka, men där går gränsen! Vantar på Cypern? Aldrig i livet! Då fryser jag hellre om händerna. Och det gjorde jag.

Fast växtligheten tycks inte bry sig om att det är kallt. Nu börjar de här solblommorna komma, i mängder. Vad de heter har jag ingen aning om, men de finns överallt, och de liknar våra prästkragar, bortsett från den solgula färgen då!


Trots kylan kan man inte sitta inne hela tiden, så vi tog en promenad. Det är nästan varmare ute än inne! På vägen mot Metro fick vi se det här trädet, med både citroner och apelsiner (eller vad det nu är - orange är de i alla fall!) Hur gick det till? Är det ympat? Det har jag svårt att tro. 

Nu siktar vi in oss på ytterligare två kalla dagar - sedan ska det visst vända. En tröst är väl att titta på vädret därhemma - det är värre än här........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar