lördag 7 januari 2017

Måste fixa.......



Det är en del som ska fixas här hemma innan vi kan ge oss iväg. Vi ska ju vara borta ett bra tag...... Städa till exempel. Jag vill gärna komma tillbaka till ett hyfsat rent hem. Tvätta. Alla kläder som ska med på resan. Och allt annat i tvättkorgen för den delen. Sätta upp en "Ingen reklam"-lapp på brevlådan. Handla sådant som ska med i resväskorna, som Kalles dillkaviar till exempel. Ja, och så packa då förstås! Tommy är klar - han började redan i morse. Jag är inte klar. Jag har knappt börjat. Som vanligt packar jag dagen innan då!


Julen är bortstädad,och alla adventsljusstakar och tomtar har fått flytta in i förrådet. Våra blommor har vi samlat inne i rummet för att underlätta för blomvakten. Han behöver inte jobba så värst mycket tror jag - de blommor och växter vi äger är väldigt tåliga och nöjer sig med en skvätt varannan eller var tredje vecka!

Pass, EU-kort, biljetter och andra värdehandlingar är hopsamlade och kollade, Cyperntelefon och kamera är fulladdade, och nu tar vi kväll. Det är en dag i morgon också, och då har vi ett par andra viktiga måste-görasaker att ta tag i.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar