fredag 13 januari 2017

Kärt återseende och mera ljus


Min frukost. På balkongen. Idag också.


Birgit, grannen, och jag tog en långpromenad längs havet. Tommy fick stanna hemma och vårda sin nya förkylning, han. (Vi hoppas att den inte går över i lunginflammation den här gången!) 


Det är nästan ett år sedan vi sågs, så vi hade väldigt mycket att prata om!


En fantastisk dag var det! Havet var blått, blått


och här och där lite grönt.......


Det var så klart att vi kunde se Varosha utan det annars vanliga diset!


Hit ska vi nog gå en fin dag - här finns lite solstolar som man får låna gratis. Och den här stranden ligger nära oss.......


Lite kyligt var det i nordanvinden,


men på tillbakavägen värmde solen i ryggen, så mycket att jag funderade på att ta av mig tröjan! 

Vi tog en sväng inom Metro på tillbakavägen - alltid är det något man behöver handla. Flingor. Och ris. Och lite annat smått och gott..........


När jag kom hem flyttade vi ut på baksidan en stund. Där är det alltid lä och varmt. Det var det idag också. Tröjorna åkte av ganska snabbt.........

Här har vi ungefär 4 timmar mera ljus än hemma - det gillar vi, väldigt mycket! Och hittills har vi haft en nästan osannolik tur med vädret - bara sol sedan vi kom! I morgon ska det visst bli molnigt säger vädersajterna. Men det gör inget - vi ska stanna rätt länge.......


Vi frossar! Färska grönsaker


och frukt..........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar