torsdag 19 januari 2017

Bättre och bättre


En ny givande dag, som min älskling brukar säga! Idag är han redan mycket bättre - tänk vilken tur att det finns antibiotika när det är nödvändigt!


Tommy mådde till och med så bra att han ville följa med ut en stund. Det har varit några innedagar för honom nu med mycket vila, sömn och en väldigt massa hostande mellan varven, så frisk luft och en promenad till affären i sakta mak med många pauser var skönt!

På vägen träffar vi - som vanligt - en hel massa katter. De flesta håller sig på behörigt avstånd. Den här studerade oss noggrant från sin plats i soligt gröngräs.


Strelitzian börjar slå ut! Papegojblomma kallas de också. Eller Bird of paradise plant. Kärt barn har många namn...... Det var min mammas favoritblomma, så när jag ser den här tänker jag på henne........


Dagen började med strålande sol, och det var varmt att äta frukost på balkongen. Men framåt middagsdags mulnade himlen, och ett tag såg det lite hotfullt ut. Men snart försvann de mörka molnen igen. Fast i morgon ska det visst bli en mulen dag meddelade vår engelske granne till vänster tvärs över gatan. Jaja - det blir som det blir!


På huvudgatan ner mot havet växer citrusträden i långa rader. Fast ingen tar hand om frukten, tror jag i alla fall. Eller är det den vi köper superbilligt på Metro? Men nej - den kommer nog från de stora fruktodlingarna på landsbygden.


Lägenheten mitt emot oss är till salu för 60.000 euro. Det är inte utan att man blir lite sugen.....Perfekt läge, och en riktigt fin lägenhet enligt de som har sett den invändigt! Men det kanske får räcka med att hyra för vår del. Annars får man nästan flytta hit på riktigt och bo året runt om man ska äga en lägenhet här. Och vi har ju Drömstugan att tänka på........


Bättre middag än den vi åt ikväll kan man inte önska sig - omelett med superfärska närodlade grönsaker! Och en hel massa persilja på toppen...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar