fredag 27 januari 2017

I stället för promenad


I natt har det regnat en del - det syntes på balkongen där vattnet hade samlat sig. Och kyligt var det. Vi fick flytta in med vår frukost! Sedan var det tänkt att vi skulle ta en promenad tillsammans med Birgit. Men där fick vi tänka om. Det började regna igen. Så i stället för promenad blev det en biltur till Agia Napa och Skandinaviska kyrkan där. Birgit skulle lämna tillbaka filmer som hon hade lånat, och jag tog med mina utlästa böcker och donerade till kyrkans bibliotek.


När vi ändå var där kunde vi såklart inte motstå kaffe och nygräddade våfflor. Med sylt och vispgrädde förstås! Det är nog inte sista gången vi tar en sväng dit. 


Det hade slutat regna, så vi tog en liten promenadrunda i Agia Napa innan vi åkte tillbaka till Paralimni.


Men kyligt är det - jackväder!


Nära havet


alldeles utanför Sunwing som vi passerade igenom på väg till stranden. Där var väldigt folktomt, men där bor en del övervintrande skandinaver just nu. Fast vid poolen var det tomt........


På väg hem.......
Mörka moln tornade upp sig över havet, och när vi kom hem tog det inte lång stund innan regnet kom. Det blev inomhustillvaro resten av dagen. Och inne var det ganska kyligt också, så det var bara att dra igång kaminen och försöka få upp värmen.


Framåt kvällen när solen just hade gått ner slutade regnet och det började klarna upp. Nu ser jag till och med stjärnor på himlen när jag vågar mig ut en sväng. I morgon ska det visst bli sol. Men kallt! 9 grader säger klart.se. Bara det inte är is på balkongen när jag kommer ut där i morgon bitti, så..... Det hände ju faktiskt en gång förra vintern........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar