söndag 5 juli 2015

Från Kvarnbolet och hem..........


Lördag morgon. Eller förmiddag rättare sagt. Vi följde med på den skogspromenad som Johanna och Micke tar varje morgon. 


Så vackert!


En gammal foderhäck mitt i skogen, överväxt med mossa. Här har nog många rådjur fått extrafoder på vintern........


Den här ängen vill de också ha, Johanna och Micke......Precis som om de inte hade tillräckligt redan!


Slyngeln Easy hittade en fågelunge. Han knuffade lite på den och var väldigt intresserad, men lät den vara ifred efter skarpa tillsägelser.


En nyare foderhäck bakom ladan.


Vi tog en sväng till gamla huset i Svartå. På vägen stannade vi till och shoppade lite billigt. Gulliga skor till mig till exempel..........


På kvällen var det kubbturnering, tjejer mot killar. Killarna vann till slut. Men det var förstås rena rama turen!

Så var det dags att lämna Kvarnbolet efter en intensiv helg. Men vi är ju snart tillbaka igen.......


Och när vi kom hem fick vi besök efter en kvart! Eva, Åke och Vilda gled in på uppfarten i husbilen.......


Det tog en bra stund innan jag fick tid att ta en sväng i trädgården för att se vad som hade hänt efter två dygn. Och det var som jag trodde: Mina favoriter hade slagit ut! Krolliljorna!


Vit fingerborgsblomma,


vit riddarsporre


och en rosa pion.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar