torsdag 9 juli 2015

Bara en till!


Nu blommar pionbusken som alla mest! Rosa bondpioner (tror jag) i lite olika rosa nyanser. De är fantastiska! Synd bara att de står så kort tid, och att det tycker så illa om regn. För det har vi haft gott om i natt och idag.......... Dessutom har det varit riktigt kallt - bara 12 grader. Är det sommar?


Tommy tog på stortröjan och gick ut för att göra lite nytta i alla fall. Aktersnurran testades i regnvattenstunnan! Den funkade fint.


Jag grävde upp den blå riddarsporren som för andra sommaren i rad vägrar växa. Första sommaren i stugan var den över två meter hög och blommade med de blåaste blommor jag någonsin har sett!


Juli 2013........ Så ska den se ut!

Nu hoppas jag kunna få fart på den. Tills vidare får den stå i en kruka vid husväggen med ny fräsch jord. Om/när den tar sig ska jag hitta en riktigt bra plats, så kanske den kommer tillbaka nästa sommar!


Men en del annat blommar desto mer.........


Och så - bara en till - en pionblomma till! De rasar nog i morgon, och sedan får jag vänta till nästa år.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar