torsdag 23 juli 2015

För första gången i verkligheten!


Våra trädgårdshallon växer så det knakar. Men det här är vildhallonen. De är mycket tidigare. Och de växer överallt i hela trädgården. Hallonsylt  i år kanske?


Idag fick vi se något vi bara sett på TV tidigare. En snok hade fångat en riktigt stor groda. Hur ska han lyckas svälja den? Men Tommy tror stenhårt att han kommer att lyckas. Jag är tveksam...... Vi tittade på ormen och grodan länge. Grodan levde - lite i alla fall. Den skuttade till då och då. Men snoken släppte inte taget. Den kanske inte kan släppa taget förresten när den väl har bitit sig fast.......Jag får nog googla - igen! Till slut försvann orm och groda in under granhäckem.


Idag blev det jobb igen. Tommy har målat vindskivan. Fast den ska nog målas två gånger till. Men fint blev det redan efter första varvet.
Jag tog itu med att städa uteplatsen, med högtyckstvätt. Att köra med högtryckstvätt  är nästan lika roligt som att elda! Och fint blev det. Fast däcket behöver faktiskt målas igen - jag som kämpade och målade där förra sommaren tycker väl att det känns lite tungt. Vi får väl försöka få tag på en färg som håller lite bättre........


Tommys vallmo blommar för fullt!


Han pysslar om dem.......


Och äntligen har våra Million Bells i blomlådorna repat sig efter allt regn de har varit utsatta för sedan jag planterade dem. De gillar inte att bli regnade på. Det gör inte jag heller.......


Det är konstigt - trots att vi tycker att det inte gör annat än regnar så är det ändå läge att vattna här och där. Men nu har det faktiskt varit riktigt fint i två dagar........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar