torsdag 30 juli 2015

Mina nya favoriter


- dahlior, uppdrivna från knölar, först inomhus. De växte så mycket att jag fick toppa dem och fick ett gäng nya plantor på köpet!


När frostrisken var över fick de flytta ut.


Nu blommar de, den ena efter den andra, och mängder med knoppar har de.


För varje ny knopp är det lika spännande att se vad det ska bli för färg!
Så otroligt tacksamma och vackra blommor!Att jag aldrig riktigt har upptäckt dem innan! Nu ska jag gräva upp knölarna i höst och försöka få dem att överleva till nästa vår........


Snoken som försökte svälja en stor groda häromdagen (undrar om han lyckades?) verkar ha flyttat in hos oss på allvar. Vi ser honom ofta nu. Idag låg han och solade uppe vid komposten och flyttade sig inte en centimeter, trots att jag kom väldigt nära. Jag tror att vi har ett nytt husdjur - en tam snok!


Tro det eller ej, men solen har lyst på oss större delen av dagen. Jag lyckades till och med torka tvätten utomhus idag. Men en hel dag utan regn - glöm det! Vid sextiden blev himlen blåsvart och snart var åskvädret över oss. Rakt över oss. Jag fick vänta med den där duschen. Nu har åska och regn dragit vidare efter att ha cirkulerat över oss ett par timmar, och förhoppningsvis slipper vi mer regn i kväll. Nu börjar de försiktigt prata på TV om lite mer sol och lite mindre regn. Jag tror det när jag ser det........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar